zondag 7 maart 2010

Couturejasje

En toen zag ik in de Knip van November dit couturejasje. Ik was er gelijk helemaal weg van. Vier sterren dat zou ik best wel kunnen maken toch?? Even niet bij nagedacht dat zelfs Knip hier geen voorbeeld van maakte, alleen maar getekende modellen. Meer als 20! patroondelen uitgeknipt alleen voor de buitenkant. In elkaar genaaid en toen begon de ellende....ondanks dat ik de goede maat had uitgeradert, zat het bij de bovenkant veel te ruim en op mijn taille te krap en ook bij de heupen........dus heupdeel opnieuw getekend en hier en daar wat aanpassingen gedaan. Oke nu pastte het wel. Krap maar het ging. Toen bedacht ik dat ik de paspelband ook om de revers wou...leek me leuker. Ook daar ben ik uit gekomen. Heel veel uurtjes zitten erin, ik heb heel veel gevloekt en getierd....ben bijna zover gekomen om het in de kliko te gooien.....maar het is gelukt!!!Het past en...ik ben er tevreden over!! Alleen het volgend project wordt gewoon wel weer iets makkelijks. ik heb het wel even gehad met de haute couture..:-))

alleen getekende modellen



begin














Binnenkant jasje af!
Detail schouder











Jasje achter Jasje voor






1 opmerking:

A Colourful Life zei

Oh geweldig! Hij is af en prachtig geworden. Maar ben wel benieuwd vooral hoe hij aan staat! Wat zal je blij zijn dat dit project klaar is naar tevredenheid!